Upravljanje zgradama i nekretninama u Hrvatskoj podrazumijeva organizaciju i koordinaciju svih aktivnosti koje osiguravaju redovno funkcioniranje i održavanje stambenih i poslovnih zgrada. Upravitelji zgrada imaju ključnu ulogu u ovom procesu i odgovorni su za sljedeće zadatke:
- održavanje zajedničkih dijelova zgrade (osiguravanje redovnog održavanja zajedničkih prostora poput hodnika, stubišta, dizala (lifta), krova i fasade te organizacija čišćenja, popravaka i sanacija kada je to potrebno);
- financijsko upravljanje (prikupljanje pričuve te upravljanje financijama i vođenje računa o troškovima i prihodima zgrade uz izvještavanje suvlasnika o financijskom stanju i planiranim investicijama);
- administraciju (ugovaranje usluga čišćenja, održavanje dizala (lifta), održavanje bazena i zelenih površina i sl. te vođenje zakonske dokumentacije i osiguravanje poštivanja svih pravnih propisa vezanih uz upravljanje zgradom);
- energetsku učinkovitost i modernizaciju (poticanje poboljšanja energetske učinkovitosti zgrade poput zamjene starih sustava grijanja, izolacija te planiranje i nadzor nad modernizacijskim projektima poput postavljanja novih prozora ili solarnih panela) te
- komunikaciju sa suvlasnicima.
Upravljanje nekretninama odnosno upravljanje zgradama regulirano je prije svega Zakonom o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, a potom i ostalim propisima koji detaljnije razrađuju upravljanje zgradama.
Suvlasnici zgrada biraju upravitelja zgrade natpolovičnom većinom suvlasničkih dijelova.
Upravitelj zgrade može biti fizička ili pravna osoba s registriranom gospodarskom djelatnošću za upravljanje nekretninama.
Pričuva predstavlja obvezna financijska sredstva koje suvlasnici uplaćuju na za to posebno otvoren žiro račun suvlasnika zgrade, a tako prikupljena sredstva strogo se namjenski troše na održavanje i/ili poboljšanje zgrade.
Suvlasnici su pravne ili fizičke osobe koje imaju upisano pravo vlasništva nad posebnim dijelovima zgrade.
Predstavnik suvlasnika je osoba koju suvlasnici stambene zgrade izaberu natpolovičnom većinom suvlasničkih dijelova da ih zastupa u vezi s pitanjima upravljanja zajedničkim dijelovima zgrade.
ABER INTERNATIONAL d.o.o. bavi se profesionalno kao djelatnošću upravljanjem nekretninama te je imenovani upravitelj zgrada u Umagu, Novigradu, Poreču i Istri. Trgovačko društvo upravlja većim brojem stambenih i stambeno-poslovnih zgrada. Nalazi se u centru Umaga na adresi Pozioi 2, 52470 Umag. Naš se tim sastoji od nekoliko zaposlenika, a u upravljanju zgradama posebno se ističu djelatnici iz građevinske te pravne profesije. Zaposleni magistar prava i doktor znanosti iz područja prava posebno će brinuti da cijeli proces upravljanja bude usklađen sa zakonima i ostalim propisima te će izraditi svu potrebnu dokumentaciju da bi se zgradom uredno upravljalo (ugovor o upravljanju, međuvlasnički ugovor, razne odluke i sl.).
Ako Vam je potreban upravitelj zgrade (posebno za Umag, Novigrad i Poreč) odnosno ako trebate ugovoriti upravljanje nekretninom tj. upravljanje zgradom (posebno za Umag, Novigrad i Poreč) slobodno nam se javite.